måndag 6 april 2009

Vårtecken?

Det här med måndagsvårtecken har börjat sprida sig runt om i bloggvärlden, ni har säkert upptäckt det ni också. Här uppe i norra Norrland är det ju inte mycket vår utomhus ännu, det dröjer nog ett bra tag till innan nån tussilago börjar kika fram i dikesrenen. Men i helgen tinade faktiskt vägarna fram där vi bor och genast åkte min gamla trotjänare Ramblern fram! Igår var det premiärtur med nypumpade däck och dottern i nya cykelkärran. Det bar av till min tremänning och hennes sambo. De satt ute i snödrivan och vårvintersolskenet och grillade hamburgare, också ett vårtecken minsann!


Ett annat tecken på att vårkänslorna börjar spira i mig är att jag får lust att städa och stöka på inne. Idag har jag bytt gardiner i vardagsrummet tex samt gjort om litegrann i tallrikshyllan. Tidigare hade jag mina hundra år gamla Gröna Anna i hyllan men för ett tag sedan råkade jag slå sönder en av tallrikarna så nu vågar jag nog inte ha dem framme längre utan de åkte tillbaka in i skåpet. Istället fick några nya assietter från Indiska komma fram samt äggkopparna jag köpte på Nordanås lanthandel i fjol, påsken till ära.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails